אודות ד"ר דרור רובינסון

ד"ר דרור רובינסון התחיל את דרכו כאורתופד לפני 32 שנה. תחילת דרכו היתה בתחום רפואי שהיה מאוד שונה משאר הרפואה. הגישה לרוב המחלות האורתופדיות היתה מכאנית. הווה אומר, כשיש שבר או עוות, הטיפול הינו יישור העוות של העצמות.  גישה זה הוכיחה את עצמה בתחום הטיפול בשברים ובמידה רבה בתחום של יישור עיוותיים כרוניים של מערכת השלד.

עם זאת ישנן מחלות רבות בהן הגישה המכאנית של התבוננות על הגוף החי כעל מכונה, הינה שגוייה.  כבר לפני 30 שנה הבין ד"ר דרור רובינסון כי הטיפולים שהיו נפוצים אז (כגון ארתרוסקופיה של מפרקים לטיפול בפגיעות סחוס מפרקי) אינם יכולים להועיל ואולי אפילו לעיתים להזיק.  כל התערבות ניתוחית גורמת להחמרה של מצב דלקתי.  לכן אם אכן מחלת שחיקת הסחוס (אוסטאוארתריטיס) נובעת מתהליך דלקתי כרוני, הרי הרפואה עלולה להזיק למטופלים כאשר אנו מבצעים התערבות ניתוחית שבהכרח תגרום לדלקת נוספת.

ד

כבר בשנות התשעים התחיל ד"ר דרור רובינסון לעסוק בטיפול בשחיקה של סחוס על ידי טיפולים שאינם ניתוחיים כגון מתן תוספי מזון המדכאים דלקת.  אחד המאמרים הראשונים בתחום בעולם פורסם על ידי ד"ר רובינסון ועל ידי עמיתיו בעיתון הרפואה וזכו בשעתו לקיתונות של ביקורת.  כיום, שמח ד"ר דרור רובינסון לומר כי הטיפול בגלוקוזאמין מקובל בכל העולם כטיפול המקל על סימפטומים ואולי אפילו מאט מהלך המחלה.

במקביל, לא חדל מעולם ד"ר רובינסון לחפש מנגנון שיאפשר ריפוי של סחוס על ידי השתלה של שתל ביולוגי חכם שיאפשר ריפוי סחוס. לשמחתו, ביחד עם המנטור דאז פרופסור צבי נבו ז"ל ופרופסור רזי וגו (יבדל"א) הצליחו לקדם הקמה של חברה בשם קרטיהיל אשר פיתחה שתלי אלמוגים המצליחים לתקן פגיעות סחוס בזכות עידוד שגשוג ופלישה של תאי גזע ממיח העצם.

בשנים האחרונות התוודע ד"ר דרור רובינסון לעבודות פורצות הדרך של פרופסור שוקרון מצרפת.  הוא גילה את האפשרות לרתום את יכולת הריפוי של הגוף על הזרקה של PRF . חומר זה שמופק מן הדם מאפשר הורדה של דלקת מקומית ושיפור תסמיני משמעותי.

בו זמנית גם למד ד"ר רובינסון מפרופסור גאן ופרופסור מא, את החשיבות המכרעת של המערכת של הפציה.  מערכת זו אינה מזוהה היטב בבדיקות הדמיה ולכן לעיתים קרובות אינה נלמדת במסגרת לימודי אורתופדיה שגרתיים. מדובר במערכת דינמית הניתנת להשפעה על ידי טיפולים רבים שהינם שמרנים ויכולים במקרים רבים למנוע הצורך בניתוחים.

במסגרת החיפוש המתמיד אחר פתרונות חדשים שחוסכים את הצורך בניתוחים, התחיל ד"ר דרור רובינסון להשתמש בקנאביס רפואי כדי להקל תסמינים של מחלות אורתופדיות.  מרבית המטופלים סובלים מכאבי גב וצואר אך ניתן לעזור רבות גם למטופלים הסובלים משחיקה של מפרקים ומחלות עצביות שונות כמו גם פיברומיאלגיה.

בעבודתו השגרתית בבית החולים, מרכז ד"ר רובינסון את תחום הטיפול בכף רגל סוכרתית. סוכרת הינה מחלה נוראה שגורמת לפגיעה רב ממדית במטופלים ולמיטב הבנתו ודעתו של ד"ר דרור רובינסון, הטיפול בה כיום שגוי.  מרבית הנזק למטופלים עם סוכרת סוג 2 וסוג 3 נובע מפגיעה של יתר אינסולין בגוף. לרוע המזל לעיתים קרובות הטיפולים שניתנים למטופלים אלו כוללים העלאה של כמות האינסולין כדי להוריד את רמת הסוכרים בדם.

לאחר חיפוש בכל העולם התמזל מזלו של ד"ר רובינסון להכיר מספר מומחים בעיקר בצפון אמריקה שהובילו אותו להבנה כי ניתן לרפא סוכרת סוג 2 ויש לשאוף לטיפול זה, במקום לטפל בסיבוך אחר סיבוך.  כיום ניתן לרפא מסוכרת כ 25 אחוז מן המטופלים, ולהפסיק הצריכה של אינסולין ותרופות בעד 80 אחוז מן המטופלים.

ד"ר רובינסון מאמין שחשוב להפיץ ידע זה ולאפשר למטופלים רבים ככל האפשר להתפטר מן המחלה הנוראה הזו.

ד"ר דרור רובינסון עקב בנשימה עצורה אחר המשפט המפורסם של גארי פטקה אשר ניסה לשנות את הטיפול בסוכרת באוסטרליה.  גארי הינו גם כן אורתופד ולרוע המזל החליטו להעמידו לדין על כך שניסה להסביר למטופלים כי ניתן לרפא סוכרת במקום לנהל את סיבוכי המחלה.  לשמחתנו, בסוף 2018 הסתיים משפטו בזיכוי מוחלט
(https://www.dietdoctor.com/dr-gary-fettke-exonerated-receives-apology-from-regulators  ).
הישג זה, מקווה ד"ר רובינסון, ינגיש בכל העולם את הטיפולים החדשניים בסוכרת שמתאימים למאה ה 21.

ד"ר רובינסון הוא הרופא המומחה שהציל את חיי!! תודה על הטיפול המסור והמציל חיים!!
יאיר כהן
ד"ר דרור רובינסון רופא מדהים ומבריק. מסביר בסבלנות ומלא אמפתיה
טל אורנשטיין

ד"ר דרור רובינסון, רופא בכיר המתמחה באורתופדיית קרסול וכף רגל, תת התמחות אורתופדיה אונקולוגית והחלפת פרקים בית חולים הר סיני, ארצות הברית.

מנהל יחידת מחקר אורתופדית ושרות כף רגל וקרסול בית חולים השרון, מרכז רפואי רבין.

מנהל מחלקה אורתופדית בית חולים השרון (לשעבר)

ד"ר דרור רובינסון גם מעניק חוות דעת רפואיות במסגרת תיקי בית משפט – תביעות כנגד הביטוח הלאומי, חברות הביטוח השונות או משרד הביטחון בנושאים רפואיים – אורתופדיים.

את לימודיו סיים ד"ר דרור רובינסון בהצטיינות יתירה באוניברסיטת ת"א.

את התמחותו בכירורגיה אורתופדית ביצע בבית החולים אסף הרופא.

התמחויות – אורתופדיה, שחרור שורש תעלת כף יד, ניתוח לשחזור עצב בכף היד, ארתרוסקופיה של הברך, תיקון אצבע פטישנית, תיקון בוהן קלובה ועוד.